marketing
Produktivita

Získejte zákazníky novými marketingovými metodami

Vzestup sociálních médií a rozšířené používání smartphonů dramaticky změnily i nákupní chování zákazníků, kteří jinak stále preferují kamenné obchody. Mnoho lidí se nedělí s ostatními o své zkušenosti, ale vždy se rádi podívají nejprve na to, co říkají ostatní o značce nebo produktech.

Takový nový zákazník nepatří do jednolité skupiny lidí, které ovlivňují tradiční média, ale patří do sítě jedinců, kteří interagují navzájem, čímž na jedné straně vytvářejí kritéria nákupního chování a zároveň očekávají, aby s nimi společnosti viditelně komunikovali. Pokud odmítnete hrát podle jejich pravidel, mají moc najít si místo vás jednoduše někoho jiného a aktivně odehnat i jiné zákazníky.

Například mobilní zařízení se staly novým mohutným komunikačním kanálem s 47% ročním nárůstem v roce 2014, jak uvádí stránka WBR Digital Research. To znamená, že Vaše marketingové oddělení musí být připraveno zapracovat na nákupních aplikacích pro mobily, mobilních peněženkách a službách podporujících sledování polohy. Zákazníci očekávají personalizované zprávy, které jim budou doručeny, ať už se nacházejí kdekoli.

Zde jsou čtyři nové metody řazeny dle míry námahy a nákladů, které by měl každý dobrý podnikatel zahrnout do své marketingové platformy, aby nejen přežil, ale i prosperoval v současné „době mobilní“:

 

1. Často aktualizovaný obsah na webové stránce, sociálních sítích a mobilních aplikacích

Stále se setkávám se spoustou webových stránek, kterých obsah a design jako by nikdo neupdatoval měsíce či roky, o blozích ani nemluvě. V dnešní době zákazníci ignorují takové stránky a přecházejí na weby dynamičtější, kde mohou najít promoce aktuálních produktů, speciální denní nabídky s pozitivními hodnoceními, které jsou dostupné přes mobilní zařízení.

2. Musíte nabídnout víc než jen automatické upozornění

Interakce se zákazníkem začíná obvykle při dynamické odezvě na zákaznický podnět, ale musí být rozšířena na online-chat, komentáře a sociální sítě. Blogy musí nabídnout zákazníkovi přidanou hodnotu.

3. Interakcí se zákazníkem poskytněte personalizované řešení „na míru“

Dnešní zákazníci očekávají, že najdou to, co chtějí okamžitě pomocí vyhledávače na Vaší stránce, nebo dokonce možnost přizpůsobení Vašeho řešení jejich specifickým potřebám. Jeden příklad za všechny – viz stránky světoznámého výrobce obuvi Nike. Jen ty nejlepší webové stránky zapojují zákazníky do interakce a nabízejí jim přidanou hodnotu.

4. Podněcujte zákazníky, aby společně podporovali kulturní a společenské události

Motivujte své zákazníky, aby Vás podporovaly tak, že jim pomůžete při podpoře známého společenského problému, což může být např. pomoc chudým rodinám nebo záchrana životního prostředí. Několik vynikajících příkladů jak z tohoto můžete profitovat jak vy, tak i Vaši zákazníci, naleznete v článku Business News Daily.

Zatímco většina podnikatelů, které znám, by jistě souhlasila s těmito iniciativami a tvrdila by, že zná zmíněné nové vzory zákaznického chování, stále u nich zažívám množství překážek, které jim klade do cesty vlastní ego a záliba ve vlastních novátorských myšlenkách:

Předpoklad, že se každý zamiluje do nejnovějších pracovních nástrojů. Většina zakladatelů startupů jsou první vlaštovky a technologičtí nadšenci, takže milují technologické vychytávky a poslední novinky. Jenomže velká většina zákazníků jsou opatrní či frustrováni z nových technologií. I ty nejlepší nástroje, zejména pokud jsou drahé nebo se obtížněji používají, neosloví tuto novou kategorii zákazníků.

Předpoklad, že všichni zákazníci jsou jako vy. Podnikatelé někdy minimalizují kontakt se zákazníkem pod falešnou domněnkou, že jejich osobní nadšení sdílí každý zákazník v daném tržním segmentu nebo ze stejné generace. Faktem zůstává, že každý zákazník je jiný a každý vyžaduje osobité zacházení. Zároveň platí, že trendy se rychle mění a Vy se tomu musíte přizpůsobit.

Předpoklad, že čím více možností, tím lépe. Nejdůležitější já zaměření, focus. Velké množství funkcí pouze smete Vaše zákazníky a komplikuje to, co chcete svým produktem říct. Pokud se snažíte dělat při startupu množství věcí najednou, obvykle to znamená, že všechny jsou udělané – mírně řečeno – bídně. Začněte jasnou vizí a zkoncentrujte sebe a svou komunikaci na jeden cíl.

 

Zapojení do aktivit a interakce s novým typem zákazníků je v dnešním byznysu vším. Tyto kroky Vám pomohou zvýšit prodej, redukovat náklady a zvýšit konkurenceschopnost Vašeho byznysu, ať už je virtuální nebo kamenný. Staré uživatelské návyky se rychle vytrácejí a to čeká i Váš byznys, pokud se nepřizpůsobíte. V současném podnikání platí, že zachování status quo je strategií poražených.

Zdroj: http://www.entrepreneur.com

Online faktury zdarma

Ještě nepoužíváte miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2015 chytře!

Předešlý příspěvek Další příspěvek

Mohlo by se Vám taky líbit