V poslední době vychází z dílny našich vývojářů velké množství skvělých a nových funkcí. Minule jsme Vám představili zprávu skladových zásob a připravujeme článek o Historii dokumentů. Další položkou ze seznamu přání, kterou si můžeme odškrtnout, jsou pravidelné faktury. Co je to za funkci a jak Vám pomůže ušetřit čas, se dozvíte v dnešním článku.
Faktury, které se opakují
Hned na úvod: co jsou to opakující se faktury? Jsou to faktury, které vystavujete pravidelně (měsíčně, týdně) na stejného zákazníka, a které jsou pokaždé stejné. Tím se myslí to, že se na nich vyskytuje stejná položka, ve stejném počtu, za stejnou cenu a nemění se ani jiné údaje na faktuře (např. splatnost, typ úhrady). V současnosti se to děje možná častěji, než si myslíte – například platby do sociální či zdravotní pojišťovny, platby za internet nebo digitální služby, jako je např. Spotify, nebo dokonce i platba předplatného u miniFAKTURY. Pro každý produkt nebo službu, které fakturujete na pravidelné bázi, můžete vytvořit periodicky vytvářející se fakturu.
Tento způsob má několik zjevných výhod, asi nejhlavnější je samozřejmě automatizace různých procesů. Na jednoho zákazníka Vám stačí vytvořit pouze jednu fakturu a od toho momentu bude zaslána automaticky faktura každý týden či měsíc. Tedy už nemusíte vytvářet či duplikovat pokaždé stejnou fakturu a pamatovat si, kdy jste to měli udělat.
Pravidelné faktury v miniFAKTUŘE
Na webové stránce miniFAKTURY najdete sekci Pravidelné faktury v hlavním menu mezi ostatními typy dokumentů. Proces vytvoření pravidelné faktury je prakticky stejný, jako když vytváříte jakýkoli jiný dokument. Začnete tím, že vyberete zákazníka ze seznamu (nebo přidáte nového) a zadáte všechny potřebné položky. A teď přijde to hlavní – vyberete si interval, ve kterém se má daná faktura vytvářet a po uložení udělá miniFAKTURA vše potřebné.
Nejen, že naše aplikace každý interval fakturu vytvoří, ale pokud si to přejete, může fakturu dokonce automaticky zaslat na zákazníkův email. Takto obdrží Váš zákazník fakturu vždy včas a vy doslova nemusíte hnout prstem.
Stejně tak můžete zadat počet opakování, kolikrát se má pravidelná faktura vytvořit a zaslat emailem. Je možné, že pravidelné faktury na daného klienta je třeba vytvářet pouze po dobu několika měsíců. V každém případě, naše aplikace se o to postará za Vás.
V současnosti se tato funkce nachází jen na webové verzi miniFAKTURY, ale určitě Vám dáme vědět, jakmile bude dokončena verze pro mobilní zařízení. Zatím doufáme, že naše nová funkce Vám ušetří množství drahocenného času a jako vždy, i nyní Vás prosíme o Vaše dojmy a zpětnou vazbu. Potěší nás, pokud nám pošlete email na podpora@minifaktura.cz nebo necháte komentář pod článkem.