SocialMediaManagement
Produktivita

Které sociální sítě jsou pro Vás nejvhodnejší?

Jste připraveni propagovat se na webu? Ptáte se, které stránky Vám nabídnou největší užitek za nejmenší investici? Jak můžete nejlépe využít svůj čas? A jak komunikovat se svými fanoušky, přately a následníky?

I když neexistuje univerzální odpověď na tyto otázky, klíčem je přizpůsobit svůj marketingový plán Vašim silným stránkám a osobnosti. Aby se Vám to dělalo snadněji, rozebereme si tuto problematiku na tři základní prvky: “jak?”, “kde?”, a “co?”.

 

Zde jsou čtyři základní metody, jak komunikovat na webu:

- Text. Tato kategorie zahrnuje posty na Twitteru, statusy na Facebooku, články na blogu, emailové zprávy, které posílate fanouškům a jiné. Jestli dokážete aspoň trochu lépe psát, tohle je nejjednodušší a nejpoužívanější metoda, jak komunikovat online.

- Audio. Jestli máte příjemný hlas a nemáte problém mluvit, můžete nahrát sami sebe, jak dáváte tipy nebo komentáře k nejakému tématu. Další možností je spustit vlastní podcast, což je v podstatě online rádiová show. Na to je potřeba více času a technických znalostí, ale je to rozhodně možnost k zvážení.

- Video. Video se stalo jedním z nejpopulárnejších způsobů, jak vstřebávat informace na webu. Existuje mnoho cest, jak komunikovat pomocí videa, včetně jednoduchých záběrů na Vaši hlavu počas rozebírání určitého tématu, rozhovorů s odborníky a podnikately, instruktážních videí, které zachytávají to, co děláte na obrazovce, pohledů do zákulisí nebo vizuálnich túr po Vašem pracovním prostředí.

- Statické obrázky. Obrázky všeho, co má něco do činění s Vašim byznysem, fotky vizitek, triček a jiných reklamních předmětů, statické záběry z videí, zmíněných v předešlém bodě a v podstatě čehokoliv, co zaujme pozornost Vašich rozptýlených fanoušků a namotivuje je setrvat několik okamžiků právě při Vás.

 

 

Nasledující stránky Vám můžou zodpovědět otázku “kde?”:

- Jestli je psané slovo Vaši silnou stránkou, tak zkuste WordPressBlogger, anebo Tumblr.

- Jestli je jí mluvená řeč, můžete vyzkoušet Soundcloud anebo Váš vlastní podcast prostředníctvím  iTunes a Stitcher.

- Je-li Vašim šálkem čaje video, tak YouTube nebo Vimeo jsou očividně volby pro Vás. Jestli máte talent pro dizajn a obrázky, které dokážou zaujmout, tak Vám bude pravděpodobně vyhovovat nejvíc Pinterest a Instagram.

 

 

Teď, když už máte lepší představu o JAK a KDE, vysvětlíme si CO zveřejňovat:

- Vlastní obsah: Toto jsou věci, které vytvoříte z nuly. Může to být článek na blogu o nějáké zkušenosti, anebo krátké video, ve kterém žádate – lidi, aby přišli na Váš nejbližší event. Může to být recenze Vaší oblibené knihy, komentář k nějakému aktuálnímu dění, anebo fotky z posledního výletu do lokality, která nějak souvisí s Vaším byznysem.

- Spravovaný obsah: V tomto případě nemusíte vytvářet všechno, co zvěřejňujete. Jednou ze šikovných věcí, které rozumní online marketéři dělají je to, že “spravují” obsah, což je vlastně jenom hezký termín pro přelinkovávání na již existující obsah, který může Vaše zákazníky nebo fanoušky zaujmout.

- Osobní updaty: I když mnoho z Vašich postů a zpráv bude souviset s Vaším byznysem, produktem či službou, měli byste také zvážit občasné zvěřejnění náhledu do Vašeho osobního života. Toto může dopomoci fanouškům k pocitu, že Vás znají i jako člověka, a ne jenom jako podnikatele.

- Citáty: Jestli skutečně nemáte co zvěřejnit, nepokazíte nic vtipným nebo inspirujícím citátem. Citáty jsou často komentovány a sdílené. Existuje nespočetné množství stránek, které jsou dedikovány jenom citátům, takže nebudete mít nikdy nedostatek těch kvalitních.

- Přímé propagace a reklamy: V neposlední řadě je tato kategorie. Mnoho agresívních propagátorů si myslí, že všechno, co postujete online, by mělo něco prodávat – to je velice krátkozraký přístup. Jiní zase mají strach propagovat své výrobky a služby takovýmto přímým způsobem, takže to nedělají vůbec. To také není efektivní přístup. Klíčové je v tomhle případě najít určitou rovnováhu. Například z každých 10 věcí, které zvěřejníte, ať jsou 3 propagace produktu nebo služby samotné.

I když si nemyslíte, že se Vám v daném týdnu nebo měsíci odehráva v byznysu mnoho zajímavého, postujte pravidelně a zůstaňte viditelní na sociálních sítích, aby na Vás lidé nezanevřeli a o to pravděpodobněji budete mít jejich podporu když budete propagovat něco skutečně velikého.

zdroj: etrepreneur

 

 

Online faktury zdarma

Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2015 šikovně!

Předešlý příspěvek Další příspěvek

Mohlo by se Vám taky líbit