Cesta naplánována, nafukovací člun sbalený a už jen čekáte, dokud hodiny odbijí závěrečnou, abyste se mohli vydat na dlouho očekávanou dovolenou? Nebo si užíváte prázdniny na vyhřáté pláži pod slunečníkem? Všichni současní podnikatelé dobře vědí, že v dnešní době mobilních telefonů a neustálé komunikace, je dovolená jen iluzorní představou. Vaše firma musí fungovat 24/7 bez ohledu na to, zda ji řídíte sám nebo s teamem spolupracovníků. Takže otázka zní: jak zůstat ve hře i na dovolené a zároveň si užít čas strávený mimo kancelářské židle? miniFAKTURA má pro Vás několik tipů.
1. Nastavte si realistická očekávání
Tak, jako ostatní, i Vy byste měli vůči sobě nastavit očekávání realisticky. Nesnažte se být v pracovním módu a plném nasazení během dovolené, ale raději si určete některá základní pravidla. Ty by se měly týkat pracovní zátěže, aktivního a neaktivního času a dostupnosti na telefonu a na emailu. Takto nejen uvolníte svou neustále hyperaktivní mysl, ale pomůžete i ostatním, aby věděli, co mají od Vás očekávat, dokud jste pryč..
2. Nedelejte si starosti s čištěním emailové schránky
Přeplněná emailová schránka je noční můra nejednoho podnikatele, ale neměli byste ztrácet čištěním více času, než je to opravdu nutné. Zatímco jste na dovolené, email Vás počká. Vaše nervy a vnitřní mír ne.
3. Zkontrolujte Vaše „Deadline“
Pokud se na obzoru objevilo množství termínů, kterým se blíží „datum splatnosti“, zkontrolujte, zda je tomu tak opravdu a zda by se nedaly přesunout na později. Možná právě pracujete pod tlakem konečného termínu, který jste si sami určili a přitom skutečný konec projektu může být až mnohem později. Pokud tomu tak není a vy se kvůli tomu stále stresujete, snažte se své termíny přehodit na jindy a komunikujte jejich odklad profesionálním způsobem – velké většina lidí má pr0 to v čase dovolených pochopení.
4. Naplánujte si Váš první den zpátky v práci
Většina podnikatelů se snaží využít poslední chvíle před odjezdem na dovolenou tak, že svolá co nejvíc meetingů na poslední den a snaží se dokončit těch pár věcí, které mají rozdělané. To však často ústí do zběsilého a kontraproduktivní multitaskingu, který ve skutečnosti Vaši efektivitu snižuje. Místo toho se snažte naplánovat svůj první den v práci a přesně si určit, které úkoly a povinnosti budete muset řešit po Vašem příchodu. A nakonec – poslední den před dovolenou neorganizujte žádné meetingy. Takto se můžete soustředit na to, jak dát věci do pořádku, místo toho, abyste se snažili vyhovět potřebám lidí kolem ve Váš poslední den.
5. Zjistěte, kdy jste nejvýkonnější
Někteří z Vás již možná zjistili, kdy jsou nejvýkonnější, v které části dne mají nejvíce energie, kdy excelují a dokáží toho co nejvíce udělat. Tento časový rytmus však bude přes léto jiný než po ostatní pracovní dny v roce. Zkuste hned první den na dovolené zjistit, kdy jste naladěni do pracovního módu a naplánujte si pracovní dobu podle toho. Tak snadněji přepnete mezi pracovním a dovolenkovým módem.
6. Použijte mobilní pomůcky
Existuje mnoho dobrých mobilních aplikací, které vám umí pomoci zůstat ve spojení s firmou a řídit byznys na dálku. S Vaší aplikací miniFAKTURA máte vždy přehled o Vašem podnikání, můžete vystavovat faktury Vašim klientům a ještě mnohem více – to vše pohodlně z mobilu či tabletu. Spolu s ostatními užitečnými aplikacemi máte stále dohled nad Vaším podnikáním – a to i na dálku.
Doufám, že jste se vybrali někam velmi daleko, abyste si užili dovolenou plným douškem, ale přesto stále zůstali produktivní a nezabíjeli čas stresovaní se s termíny, když si můžete například užívat drink v plážovém baru. Pokud si správně nastavíte mysl a naplánujete věci dopředu, ručím Vám za to, že se Vám vše podaří bez větších obtíží. Podělte se o Váš prázdninový zážitek v komentáři a nezapomeňte článek sdílet.