Polovina cesty je za námi. Váš produkt nebo služba „visí už venku“, analyzujete uživatelské chování jako profesionál a pro vaše uživatele máte připravenou kvalitní podporu. Nyní nastal čas vejít sám do sebe a podívat se vnitřním pohledem na fungování Vaší firmy – na work-flow, pracovní sílu, zbavení se nadbytečných činností a efektivně se zaměřit na důležité věci.
Projektový management
Každý projekt by měl být spravován tak, aby byl přehledný a efektivní, hlavně z pohledu nákladů. Stále více a více společností má teamy v různých částech světa, proto jsme pro Vás vybrali nástroje, které Vám budou velmi užitečné při zvládání takových teamů. Dají se však použít, i když máte všechna kuřátka pod jednou střechou.
Používají ji tisíce velkých společností a umožňuje uživatelům spojovat spolu konverzace a úkoly, sledovat stav úloh, zadávat priority a vidět, kdo má jakou část aktivní úlohy na starosti. Do 15 lidí je tento nástroj zdarma. Jelikož počet projektů a úkolů není v základní verzi ničím limitován, určitě doporučuji tento nástroj vyzkoušet.
Basecamp získal velmi dobré hodnocení, a je to webová aplikace pro správu projektů a nástroj pro spolupráci. Obsahuje seznamy úkolů, textové dokumenty ve stylu Wikipedie, sdílení souborů, nástroje pro sledování trvání úkolů, systém zasílání zpráv a různé pomůcky pro správu plnění úkolů. Chytrá pomůcka je, že rozhraní Basecamp Classic je dostupné v různých jazycích (španělština, francouzština, italština, němčina a jiné).
Spolupráce a komunikace
Svému teamu byste měli být vždy schopen sdělit každý problém přímo a jednoduchým způsobem a být si tak jistý, že úkoly budou provedeny požadovaným způsobem a v takovém čase, jak mají být. Jsou na to nějaké nástroje? Samozřejmě:
U nás v miniFAKTUŘE je to náš osobní favorit. Podio používáme úspěšně již několik let a využíváme ho na udržení přehledu o všech problémech a úkolech, které byli přiděleny některému členu našeho teamu. Každý úkol má nějaký status a dá se sledovat, jak byla řešen, kdo se do něho zapojil a kdy byl vyřešen. Uživatelé mohou na Podiu vytvořit vlastní pracovní místo, na kterém pak spolupracuje více lidí ve skupině. Práci usnadňují Podio Aplikace, které si můžete vytvořit sami i bez toho, abyste museli umět kódovat.
Když potřebujete okamžité sdílení obrazovky pro spolupráci s kolegy, trénink nebo online meeting, join.me poskytuje efektivní způsob, jak na to. Posuzovat design, trénovat personál, prezentovat demo nebo se prostě setkat za účelem brainstormingu se dá přes join.me rychle a zdarma. Aplikace je webová a není nutná instalace.
Produktivita
Časový rozvrh je jedním z nejdůležitějších faktorů produktivity. Naplánujte si každý úkol, který potřebujete dokončit, abyste splnili plán nebo doručili výsledky, a pak je proveďte. Timeful umožňuje sloučit Váš kalendář a to-do seznamy. Aplikace je zdarma a napojí se na Váš Google kalendář, Microsoft Outlook / Exchange, Apple iCal a jiné. Učí se z Vašeho chování, přizpůsobí svůj rozvrh a vytvoří doporučení podle toho, čím častěji ji používáte.
Téměř každý už dnes slyšel alespoň něco o Evernote. Máte už dost starých a nepříliš funkčních aplikací na poznámky? Evernote posunul poznámky na novou úroveň tím, jak pracuje s údaji. Můžete ho mít spuštěný na všech Vaši digitálních zařízeních a synchronizovat každý kus poznámky či informace, kterou mu svěříte.
Zpětná vazba a nalézání chyb
Žádný produkt nebo služba nezůstaly stejné, jako byly kdysi na svém začátku. Pravidelné úpravy a modifikace, založené na zpětné vazbě od uživatelů, jsou potřebné v každém odvětví. Vy, ani celý Váš team, nemůžete doufat, že byste objevili všechny chyby a chybičky, které se skrývají ve Vašem systému, ani nemůžete vidět Váš produkt z pohledu všech Vašich zákazníků. Nechte tedy je, aby Vám řekli, co je špatně a jak to napravit:
Nejjednodušší nástroj na reportování chyb, se kterým jednoduše kliknete na chybné místo na webu. Takto nasbíráte cennou zpětnou vazbu, vyřešíte problémy a dáte zákazníkům to, co chtějí. Tento nástroj může být umístěn na Vaší webové stránce a uživatelé Vám mohou poslat odezvu bez pracného vyplňování zdlouhavých emailů či formulářů.
Pokud plánujete sbírat zpětnou vazbu, jak z webových stránek, tak i z mobilních zařízení, Doorbell je pro Vás ten správný nástroj. Na zapracování do Vaší aplikace můžete využít API nebo SDK (JavaScript, iOS, Android). Doorbell je integrován s oblíbenými službami, které byly zmíněny v minulých článcích, jako např. Pivotal Tracker, Trelly, GitHub, Sprint.ly, Asana, Jira, highrise a Lighthouse.
Obchod
Otevření vlastního e-shopu může být skličující a zároveň osvěžující zážitek. Digitální produkty jsou na vzestupu a stejně jako fyzické produkty se prodávají online, takže pokud chcete prodávat, nic Vám v cestě nestojí. Podívejte se na platformy elektronického obchodu, které jsme pro Vás vybrali, a během okamžiku nastartujte vlastní podnikání:
Jednoduchá aplikace typu „nákupní košík“ pro umělce, designéry, hudebníky, nahrávací společnosti, šperkaře a řemeslníky. Už něco přes půl milionu uživatelů používá Big Cartel na prodej svého zboží.
Squarespace umožňuje vytvářet celé webové stránky, včetně různých funkcionalit, ale chceme se o této službě zmínit speciálně pro jejich webové stránky, které jsou plně integrovány a přijímají platby okamžitě na Online Store. Mají zabezpečovací úroveň 1 PCI a používají 128bitové šifrování SSL, aby údaje o kreditní kartě byly přeneseny bezpečně. SEO je postaven tak, aby byly Vaše stránky jasně viditelné pro všechny vyhledávací nástroje.
Gumroad je zaměřen na nezávislé spisovatele, designéry, vývojáře her, hudebníky, výtvarníky, filmaře, apod. Jinými slovy, pokud tvoříte – musíte používat Gumroad. Zaplatí všechny potřebné poplatky, aby přesunuli Vaše finance na PayPal účet. Každá transakce na Gumroad se děje prostřednictvím bezpečného šifrovaného připojení HTTPS. Odkazy ke stažení pro Vaše zákazníky jsou stejně bezpečné. Platnost odkazu vyprší po jednom použití a vyžaduje se ověření před dalším stahováním.
Doufáme, že jste získali některé zajímavé podněty a tipy z naší páté startupovské telenovely. Doufáme, že v blízké budoucnosti uvidíme Váš nově otevřený vlastní e-shop.
Jako vždy, zanechte nám komentář se svými vlastními názory a tipy pod článkem a zůstaňte naladěni na další část, ve které se budeme hlouběji věnovat procesu vydělávání peněz – tedy získávání potřebného kapitálu a zdrojů.
Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2016 chytře!