Tři části naší série máme za sebou a mnoho dalších je ještě před námi. V předchozím článku jsme se věnovali přítomnosti na sociálních sítích, správnému využití marketingových nástrojů a efektivnímu využití všech nástrojů, které se dají najít na internetu. Ve čtvrté části naší startupové série se podíváme na zoubek spuštění demo- a produkčních verzí, analýze uživatelských dat a zákaznické podpoře.
Produktové demo
Vše je o prezentaci. Použít různé metody k tomu, aby si Vaši potenciální uživatelé mohli vyzkoušet některé funkce, může být velmi prospěšné. Vyzkoušejte některý z nástrojů, který jsme pro tento účel pro Vás vybrali:
Videoscribe je opravdu perfektní aplikace. Nabízí vytváření animací ve stylu psaní na flipchartovou tabuli a to bez nutnosti být technicky zdatný. Můžete vytvářet kupříkladu marketingová videa, návody, přidat k nim ilustrace, a pokud je třeba, i je „oživit“. Aplikace se dá použít jak na PC a Macintoshi, tak i jako mobilní aplikace (s limitovanými funkcemi) na iPhone, iPadu, Androidu nebo dokonce na Kindle Fire.
Pomocí Explainify vytvoříte krátké a trefné animované příběhy, které Vám pomohou převyprávět příběh Vaší značky. Pokud hledáte nástroj na vytvoření videa krátkého 45 až 90 sekund, tak jste narazili na to pravé ořechové.
Spuštění
Připraveni ke startu? V pořádku. Ale odkud získat potřebné množství instalací a uživatelů na to, abyste mohli Váš projekt rozjet?
Na to existují různé registrační stránky a služby, které slouží přesně k tomuto účelu. V tomto okamžiku je nejdůležitější poohlédnout se a rozšířit Vaši aplikaci / webovou stránku / službu / značku /cokoliv na co nejvíce možných míst, samozřejmě v rámci daného odvětví.
Tato služba Vás umístí na prvních 40. stránkách, které jsou velmi nápomocné při prvních krůčcích Vašeho startupu. Každá z těchto stránek byla speciálně vybrána kvůli speciálním funkcím, hlavně kvůli kvalitě SEO, šikovnému sledování odkazů a vysoké návštěvnosti. Tato služba bohužel není zdarma, zato ale garantují vrácení vložené částky, pokud neuvidíte patřičné výsledky.
Na službu, s tímto – pro nás – vtipným názvem, bylo v poslední době napsáno mnoho pozitivních recenzí. Je to online platforma s 10.000 registrovanými klienty z celého světa, která publikuje zprávy optimalizované pro sociální média a vyhledávače. Zpráva může obsahovat vše počínaje Vaší tiskovou zprávou, pokrytím, kontakty a informacemi o společnosti a vším potřebným, aby o Vás věděl celý svět.
Analytické nástroje
Poté, co bude váš produkt či služba spuštěn, potřebujete pečlivě sledovat, jaké jsou reakce Vašich uživatelů a podle toho se zařídit. Na začátek Vám zcela postačí Google Analytics, po čase však můžete potřebovat ještě specifičtější nástroje. Zkuste jedny z těchto:
Díky tepelným mapám a reportům prohlížení stránek, které získáte pomocí Crazy Egg, jsou pro Vás návštěvníci Vašich stránek otevřenou knihou. Zjistěte, na která místa klikají lidé nejvíce, ve kterých částech stránky zůstávají nejdéle a množství dalších informací. Chování Vašich zákazníků je pro Vás jednou z nejdůležitějších informací vůbec.
Segment využívá údaje z webových stránek jejich zákazníků, resp. z webových a mobilních aplikací, přeloží je podle potřeby a pak posílá na analýzu k zákazníkovi. Segment nabízí knihovny pro JavaScript, jazyky na straně serveru, iOS a Android. Zpracovává miliardy datových bodů za měsíc od tisíců společností, které sahají od startupů až po těch 500 nejlepších.
Všichni máme rádi Aničku! Je milá, hezká, přátelská, ale zamilujete se do ní hlavně kvůli jejím velkým analytickým vlastnostem. A teď seriózně – pokud máte v nabídce mobilní aplikaci a ještě jste nevyzkoušeli App Annie, učiňte tak ihned. Podle většiny hodnocení je to nejpřesnější aplikace pro sběr dostupných obchodních a marketingových dat. A k tomu je ještě zdarma.
Analýza uživatelského chování na mobilních zařízeních je stejně důležitá jako na počítačích a Appsee – jednoduchá, ale účinná analytická platforma – Vám poskytne jasnou představu o tom, co zažívají Vaši uživatelé při používáni Vaší aplikace. Takto poskytuje aplikace kvalitativní údaje, na které můžete následně pohotově reagovat. Tyto údaje Vám lépe pomohou pochopit např. padání aplikace, uživatelské preference, pohybování v rámci aplikace a reálnou použitelnost Vašeho produktu, stejně jako mnoho dalších cenných informací. Kód aplikace je extrémně jednoduchý a jeho začlenění trvá cca 5 minut pomocí jednoho řádku v kódu.
Zákaznická podpora
Nemůžeme přestat klást důraz na tuto, často opomíjenou, stránku podnikání. Zákaznická podpora může být tím rozhodujícím článkem v řetězci, který, když nefunguje jak má, může ohrozit soudržnost celého byznysu. Za žádných okolností nezapomeňte na tuto část podnikání, protože Vaši uživatelé na to jistě nezapomenou. Promyslete si strategie, jak budete poskytovat podporu pro Vaše zákazníky, použijte zvolené kanály a způsoby – a hlavně tu pro ně buďte, když Vás budou potřebovat. Vybrali jsme pro Vás některé nástroje z bezpočtu jiných, které považujeme za nejlepší. Nebojte se však použít i jiné pomůcky a zjistit, která z nich Vám vyhovuje.
Chcete-li zajistit co nejbližší kontakt se zákazníkem, nejlepší je přímý oční kontakt. Katana nabízí chat a přenos videa v reálném čase. Uživatelé nepotřebují nic instalovat, downloadovat či nastavovat, stačí kliknout na jedno tlačítko. Taková podpora je pro člověka namáhavá, vyčerpávající a nákladná, ale zároveň se může i velice vyplatit, hlavně díky úzké spolupráci a osobnímu kontaktu se zákazníkem.
Zendesk je software pro zákaznický servis a systém ticketů. Jde o cloudové řešení, které zaznamenává veškerou konverzaci se zákazníky, takže máte vždy přehled o aktuálních problémech či požadavcích. Podporuje 40 jazyků a používají ho až ve 140 zemích světa.
Doufám, že jste z dnešního článku nabrali mnoho rozumu, takže se ho teď nebojte vzít do hrsti. Zůstaňte naladěni na další díl, ve kterém se budeme zabývat otázkou, jak pracovat produktivně jako společnost a jak si zřídit obchod. Užijte si tedy nově nabyté znalosti a podělte se s námi o ty Vaše, nejlépe v komentáři pod článkem.
Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2016 chytře!