Pokud začínáte podnikat, víte, že budete potřebovat vražedně dobré logo s množstvím sexappealu (jehož výše závisí samozřejmě na firemním odvětví). Někteří z Vás se rozhodnou najmout na tuto roli profesionála, a někteří z Vás, kteří začínají kariéru jako designéři, by jistě raději chtěli vytvořit vlastní logo, než svěřit svou představu jiným. V obou případech máme pro Vás pár dobrých tipů, jak své logo dovést do dokonalosti.
1. Důvěra je sexy
Všichni víme, že to je pravda, a jistě jste to zažili ve více osobních oblastech života, ale to samé platí i pro Vaši společnost a logo – jasně hlásat Vaše hodnoty a cíle, stát si za vlastními názory a pokusit se to vnést do kreativního procesu při vytváření loga. Buďte si jisti svou vizí a ostatní jí budou věřit také.
2. Definujte si klíčová slova Vaší značky
Pokud Vám při pohledu na logo napadnou nějaké slova a výrazy, tak práce, kterou odvedl designér, byla opravdu dobrá. Přemýšlejte o tom, co si pomyslí OSTATNÍ v prvních momentech, kdy uvidí logo Vaší společnosti. Následně definujte klíčová slova, či dokonce vytvořte mood board ještě předtím, než se posadíte k peru a papíru.
3. Vše je symbol
Máte připravený mood board a klíčová slova? Výborně! Nyní se dobře soustřeďte na tato slova, barvy a obrázky a myslete na co nejjednodušší symboly, které můžete použít při vytvoření loga. Symboly provázejí lidstvo od jeho počátků a většina lidí má nespočet různých symbolů a jejich významů uložených hluboko v podvědomí. Tuto výhodu byste měli vědět využít.
4. Testujte důsledně
Použijte nějaký grafický software, například Photoshop či nějaký podobný, na to, abyste otestovali, jak bude vaše logo vypadat na různých brožurách, plakátech, vizitkách, fakturách a dalších dokumentech. Nikdy není pozdě udělat dodatečné změny na obrazovce, ale už je to mnohem těžší, když jste dali vytisknout 500 vizitek či kalendářů.
5. Rada na závěr – Jste svůj nejhorší kritik
Připravte se, že nebudete spokojeni. Nebo alespoň ne úplně. Nikdy. Když jde o Vaše logo, nikdy nebudete mít pocit, že je to 100% hotové a to je naprosto přirozené a v pořádku. Jen musíte vědět, kdy si říct stop. Kdy se přestat šťourat v několika vrstvách barevných pixelů a zkrátka to dokončit. Vždy se můžete vrátit k práci na logu v budoucnu a aktualizovat jej.
Jste připraveni vytvořit perfektní logo pro Vaši firmu? Podělte se s námi o Vaše zážitky, nebo zanechte nějaké tipy v komentáři. Mnoho uživatelů miniFAKTURY začalo své podnikaní přes miniWEB, kde je jejich logo „svítí“ hned na začátku uprostřed stránky. MiniWEB má jednoduché rozhraní, takže každý může vytvořit vlastní webovou stránku za krátkou dobu, představit svou firmu a produkty a získat tak nové zákazníky. Když dokončíte své logo, určitě ho nezapomeňte nahrát i na Váš miniWEB.
Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2016 chytře!