?????
Produktivita

Jak dostat ten správný feedback od svých zaměstnanců

Zatím co pozitivní feedback povzbuzuje lidi, aby i nadále dělali to, co delají dobře, konstruktivní feedback je to, co lidem – a firmám – skutečně pomáha růst. Nikdo nechce rozrušit svého šéfa se stížnostmi, kritikou anebo návrhy. Jenže tak jako i zaměstnanci, také zaměstnávatelé potřebují slyšet to dobré, ale i to špatné.

Vylákat úpřimný, konstruktivní feedback od zaměstnanců může být těžké, ale ne nemožné. Namísto zastaralých systémů stížností, které nefungují, nabízíme několik způsobů, které můžou zaměstnavatelům pomoci získat lepší náhled prostředníctvím úpřimného feedbacku od zaměstnanců.

1. Zahoďte krabici návrhů

Anonymní aspekt zastaralé krabice pro návrhy dokáže ze zaměstnanců dostat jejich názor, protože odstraňuje strach z “odplaty”. Ale tento strach by vůbec neměl mít místo ve firmě, které se úspěšně povedlo vyvinout kulturu založenou na otevřené komunikaci. Zaměstnanci by měli mít pocit, že na jejich názoru záleží, a také zájem o celkový úspěch organizace.

Namísto toho je potřebné zavést transparentnost a vytvořit veřejný proces, který umožňuje komukoliv ve firmě navrhnout nápady, sesbírat pro ně podporu(skrz podpisy) a potenciálně vidět jejich implementaci. Krabice pro návrhy nechávají nápady a návrhy schované, namísto toho, aby posilňovali a hnali zaměstnance k tomu, aby vyjádřili svůj názor.

 

2. Klaďte bystré otázky

Klíčem ke skutečně úpřímnému feedbacku od zaměstnanců je vyhrazení si času na setkání se s nimi za neformálních, jeden-na-jednoho, podmínek.
Vědět, na co se ptát zaměstnanců během individuálních sezení, jestli se jedná o obědy, kontroly výkonu anebo výstupní rozhovory, je kritické pro získaní feedbacku, na základě kterého můžete konat. Pomocí následujících anebo podobných otázek se Vám podaří vydolovat ze svých zamestnanců vzácný náhled:

  • Kdybyste byli na mém místě, co byste zítra změnili? Proč?
  • Co jste slyšeli klienty(zákazníky) říkat o našem byznysu?
  • Co vás na vaší práci baví nejvíc? Nejméně?
  • Jak vám mohu pomoci být víc úspěšný?

 

3. Vyberte “feedback coache”

Jedna věc je dostat od šéfa feedback a úplně jiná je ho šéfovi dávat. Jedná z cest, jak dostat od zaměstnanců skutečné úpřimné názory, je implementace tzv. “feedback coachů”. V podstatě se jedná o to, že když příjde čas dávat feedback, zaměstnanci si sami vyberou – ze seznamu předem určených feedback coachů – KOMU ho dají.
Tito coachi jsou velice zběhlí v práci s feedbackem od zaměstnanců, ale zejména odstraní kus strachu z celého procesu.

4. Navažte na odevzdaný feedback

V neposlední řade je úplně jedno, jak zaměstnávatelé dostávají ze svých zaměstnanců feedback, jestli následně zaměstnanci nevidí, že byli na jejich feedback navázané i nějaké kroky. Největší motivací je ukázat jim, že na jejich názorech záleží, že jejich nápady se zvažují nebo nejlépe, implementují. Můžete se spolehnout na to, že jakmile zaměstnanec odevzdá feedback, bude pozorně sledovat, či se jeho názor skutečně cení.

 

Vždy navažte na odevzdaný feedback s daným zaměstnancem, aby viděl, že si jej ceníte a povzbuzujete k otevřenému přístupu. To platí i v případě, jestli jejich nápady a návrhy zůstanou jenom tím čím jsou – nápady a návrhy.

 

zdroj: entrepreneur

 

Online faktury zdarma

Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2015 šikovně!

Předešlý příspěvek Další příspěvek

Mohlo by se Vám taky líbit