Produktivita

5 tipů pro podnikatele, o které se s Vámi nikto nepodělil – až dosud

user cover

Nastartování podnikání je jednou z nejvzrušujících kariérních voleb. Je to taky jedna z nejtěžších cest jak si vybudovat kariéru, vzhledem k tomu, že existuje značné množství faktorů, které ovlivňují start podnikání, od trhového výskumu a hledání investorů až po vývoj produktu či služby a budování kvalitního týmu. Existuje mnoho obecných tipů a triků pro podnikatele, my jsme vybrali 5 specifických, které by rozhodně přišli vhod každému podnikateli předtím, než se na tuto cestu vydal.

 

1. PTEJTE ODOZVU MIMO VAŠEHO PODNIKATELSKÉHO “KRUHU”

Většina skvělých podnikatelů si uvědomuje, že podnikat neznamená dělat všechno sám. Odpovědi a doporučení třeba hledat mimo své organizace. Nejlepší co můžete udělat, je vystavět kolem sebe okruh důvěryhodných lidí, s různými přístupy a pohledy, kteří nemají s Vašim podnikáním nic společného(to neznamená, že nepodnikají, jde jen o to, aby nebyli součástí Vaši organizace), a kteří Vám dokážou nabídnout radu anebo řešení bez toho, aby byli zaujatí.

 

2. SOUSTŘEĎTE SE NA ÚSPĚCH VAŠEHO ZÁKAZNÍKA

Čím víc dokáže Váš tým pomoci Vašemu zákazníkovi, tím lépe dokážete asociovat Vaši organizaci a Váš produkt nebo službu se zákazníkovým úspěchem. Takhle máte možnost si vybudovat skvělou reputaci, protože s každým spokojně obslouženým zákazníkem, si zvětšujete okruh lidí, kteří budou ochotni o svých úspěších vyprávět a v ideálním případě Vám posouvat další zákazníky.

 

3. HLEDEJTE LIDI, KTEŘÍ ZAPADAJÍ DO FIREMNÍ KULTURY

Je potřebné myslet na to, že hlavně v počátečných fázích Vašeho podnikání budete trávit mnoho času blízkou spoluprací s týmem, který najmete. V ideálním případě, chcete najít lidi, kteří jsou šikovnější a víc talentovaní než Vy(v jejich oblastech), aby jste měli individuální experty pro specifické role.

Nezapomínejte taky dbát na firemní kulturu. Vždicky když někoho najmete, zvažte zda bude Vaše spolupráce příjemná pro Vás a samozřejmě i pro existující členy Vašeho týmu.

 

4. ĎELEJTE ROZHODNUTÍ ZALOŽENÉ NA FAKTECH

Rozhodujte se podle dostupních dat, né podle emocí. Je to jedna z nejtěžších podnikatelských strategií, nakolik vyžaduje porozumění metrik, které mají největší dopad na Vaši organizaci, disciplinované soustředění se na analýzy výkonu a také investice do technologií, které tyhle analýzy dokážou efektivně měřit.

Navzdory své náročnosti, jde o velice výnosní strategii, která umožňuje detailní sledování chodu každé součástí organizace a následného korigování, případně nápravy neefektivních procesů.

 

5. BUĎTE PŘIPRAVENI SELHAT

Přijměte selhání jako možnost něčemu se přiučit. Ať už děláte cokoliv, nezdržujte se selháním s minulosti – jenom Vás to zdrží v rychlém pokroku. Pochopte co se stalo, rozhodněte se co příště udělat jinak a posterejte se o nápravu.

Mnoho lidí Vám bude říkat, že selžete, musíte se však spolehnout na Váš instinkt, aby Vám řekl, kdy je správne takové vstupy poslouchat a kdy je správnejší se jednoduše hnát vpřed podle Vašeho plánu. Zapamatujte si, že výdrž je jednou z nejsilnějších charakteristik úspěšných podnikatelů. Jestli máte správný tým, strategií a hodnotnou ponuku, tato výdrž se Vám určitě vyplatí.

 

zdroj: fastcompany

 

 

Online faktury zdarma

Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2015 šikovně!

Předešlý příspěvek Další příspěvek

Mohlo by se Vám taky líbit