Firmy mají často problémy s cashflowem a tehdy sa rádi uchylují ke všem možným trikům, které mají nějakým způsobem “odložit” úhradu Vaši faktury. Jak se s takovými “výjímečnými” klienty vyspořádať? Přinášíme 10 nejčastějších výmluv a k něm také 10 správných reakcí, které neplatičům dovedou sebrat vítr z plachet.
Výmluva: “Nemůžu si dovolit zaplatit Vám, pokud moji zákazníci nezaplatí mně.”
Reakce: “Můžete vykonat částečnou úhradu celkové sumy?”
Výmluva: “Šek byl zaslán poštou.”
Reakce: “Poprosím Vás číslo šeku a datum jeho platby.”
Výmluva: ”Neobdrželi jsme Vaši fakturu.”
Reakce: ”Můžeme si oveřit adresu, na kterou sem fakturu posílal? Je to…..?”
Výmluva: ”Jsme právě v procesu změny banky.”
Reakce: ”Můžete zaplatit kreditní kartou?”
Výmluva: ”Nezaplatím Vám, při dodaném produktu/službě jsou nesrovnalosti.”
Reakce: ”Jak mohu pomoci při řešení daného problému?”
Výmluva: ”Fakturu jsme Vám vrátili.”
Reakce: ”Můžu vědět, co je třeba na dané faktuře opravit, aby mohla byt zaplacená?”
Výmluva: ”Oprávněna osoba není právě v kanceláři.”
Reakce: ”Je dostupný někdo jiný, kto může vykonat elektronickou platbu?”
Výmluva: ”Budete muset počkat až zaplatíme dodávatelům s vyšší prioritou/věritelům.”
Reakce: ”Mohu Vám připomenout námi dohodnuty podmínky úhrady? Prosím pošlete platbu ihned! ”
Výmluva: ”Jsme insolventní/v bankrotu.”
Reakce: ”Poprosím Vás kontakt na společnost, která se zaobíra touhle záležitostí.”
Výmluva: ”Změnili jsme majitele.”
Reakce: ”Mohu mluvit s novým majitelem pro dořešení této záležitosti?”
Ať už si Vaši klienti vymyslí cokoliv, základem je se odvolat na zmluvní podmínky, které(v tom lepším případě) mezi sebou máte dohodnuty a podepsané. Následně už někdy pomůže opravdu jenom řešit celou záležitost prostředníctvím firmy na vymáhání pohledávek.
Ještě nepoužívate miniFAKTURU? Zaregistrujte se a fakturujte s námi v roce 2015 šikovně!